§1 PRZEDMIOT REGULAMINU
1. Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie obiektu Złota Łania Wiartel i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez podpisanie karty meldunkowej, jak również poprzez dokonanie rezerwacji lub zapłatę zaliczki/zadatku lub całej należności za pobyt w obiekcie. Dokonując ww. czynności, Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu.
2. Regulamin obowiązuje wszystkich Gości przebywających na terenie obiektu.
3. Regulamin jest dostępny do wglądu w recepcji a także w każdym pokoju hotelowym.
§2 DOBA HOTELOWA
1. Pokój w obiekcie wynajmowany jest na doby hotelowe.
2. Doba hotelowa trwa od godziny 16:00 do godziny 11:00.
3. Prośbę o przedłużenie doby hotelowej Gość powinien zgłosić w recepcji. Recepcja może nie uwzględnić życzenia przedłużenia pobytu w przypadku braku dostępnych pokoi lub w przypadku nie przestrzegania obowiązującego regulaminu. 4. Nie wymeldowanie do godz. 11:00 skutkuje automatycznym przedłużeniem pobytu o kolejną dobę z obowiązkiem zapłaty zgodnie z obowiązującym cennikiem.
§3 REZERWACJA I MELDUNEK
1. Warunkiem zameldowania Gościa jest okazanie pracownikowi recepcji dokumentu tożsamości ze zdjęciem oraz podpisanie karty meldunkowej.
2. Rozliczenie pobytu odbywa się w dniu przyjazdu.
3. Gość nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną opłatę za pobyt.
4. Osoby niezameldowane w obiekcie mogą gościnnie przebywać w pokoju od godziny 8:00 do godziny 22:00.
5. Pozostanie odwiedzających w pokoju lub na terenie obiektu po godzinie 22:00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na odpłatne dokwaterowanie tych osób.
6. Obiekt ma prawo obciążyć Gościa w przypadku gdy z noclegu w pokoju korzystało więcej osób niż zostało to zadeklarowane przy meldunku.
7. Obiekt zastrzega sobie prawo do kontroli stanu czystości i wyposażenia pokoju lub domku podczas pobytu Gościa, w przypadku podejrzenia niewłaściwego użytkowania wyposażenia.
8. Za nietypowe zabrudzenia powstałe z winy Gościa, recepcja ma prawo obciążyć dodatkową opłatą w wysokości zgodnej z wyceną za dodatkowe sprzątanie.
9. Obiekt może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na mieniu hotelowym lub mieniu Gości, szkody na osobie Gościa, pracowników obiektu lub innych osobach przebywających w obiekcie.
10. W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu z przyczyn niezależnych od obiektu, obiekt nie zwraca opłaty za pobyt.
11. Przed opuszczeniem pokoju lub domku uprasza się o wyłączenie ogrzewania, zamknięcie drzwi na klucz i zwrot klucza/karty do recepcji.
§4 USŁUGI
1. Obiekt świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem.
2. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług Gość jest proszony o niezwłoczne ich zgłaszanie do recepcji, co umożliwi pracownikom poprawę standardu świadczonych usług.
3. Obiekt ma prawo odmówić świadczenia usług osobom nietrzeźwym.
4. Sprzątanie pokoju i dokonywanie niezbędnych napraw odbywa się codziennie w godzinach 9.00-12.00. Jeśli gość nie życzy sobie sprzątania w czasie jego pobytu, prosimy o zgłoszenie do recepcji.
5. Obiekt ma obowiązek zapewnić Gościom:
• warunki do pełnego i nieskrępowanego wypoczynku,
• bezpieczeństwo pobytu, w tym bezpieczeństwo zachowania w tajemnicy informacji o Gościu,
• profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w obiekcie,
1. Dodatkowo na życzenie Gościa, obiekt świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
• udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą,
• budzenie na żądanie o wyznaczonej godzinie,
• przechowanie bagażu Gościa.
§5 ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCI
1. Małoletni poniżej 12. roku życia powinny znajdować się na terenie obiektu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą przewidzianą przepisami prawa odpowiedzialność materialną za szkody powstałe w wyniku działania małoletnich pozostających pod ich opieką.
2. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną(według cennika znajdującego się w recepcji) za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia wyposażenia i urządzeń technicznych obiektu, powstałe z jego winy.
3. Gościom nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w pokojach hotelowych i ich wyposażeniu.
4. Zabrania się nadmiernego hałasowania na terenie obiektu, powodowania nieprzyjemnych zapachów, ani innych rzeczy, które przeszkadzają, szkodzą czy irytują pozostałych Gości obiektu.
5. Przedmioty/papiery wartościowe oraz pieniądze gość może przechowywać w sejfie pokojowym. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za kradzież tych przedmiotów pozostawionych na wierzchu.
6. W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu, obiekt może odmówić świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka jest zobowiązana do niezwłocznego zastosowania się do żądań obiektu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia obiektu.
7. Każdorazowo Gość opuszczający pokój, ze względów bezpieczeństwa, powinien wyłączyć telewizor, zgasić światło, zakręcić krany oraz zamknąć drzwi na klucz.
8. Gość odpowiada za powierzone mu klucze/karty do domku lub pokoju. W przypadku zgubienia klucza/karty Gość zostanie obciążony opłatą w wysokości 50zł stanowiącą koszt wymiany zamka lub zakup nowej karty.
9. Obiektowi przysługuje określone w art. 850 Kodeksu Cywilnego ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa do obiektu w przypadku opóźnienia z uregulowaniem płatności za pobyt lub nieuregulowaniem należności za świadczone usługi.
§6 ODPOWIEDZIALNOŚĆ OBIEKTU
1. Obiekt nie odpowiada za rzeczy Gości pozostawione bez opieki.
2. Gość powinien zawiadomić recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
3. Obiekt odpowiada na zasadach określonych przepisami prawa z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną wyłącznie, jeśli przedmioty te zostały oddane na przechowanie do depozytu.
4. Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do depozytu przedmiotów o dużej wartości, znacznych kwot pieniężnych, jeżeli w stosunku do wielkości lub standardu obiektu będą miały zbyt dużą wartość, jak również przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu oraz przedmiotów o zbyt dużych rozmiarach.
5. Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu pozostawionego na parkingu.
§7 ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH
1. Odbiór rzeczy pozostawionych w obiekcie (w tym nieodebranych z depozytu hotelowego) możliwy jest zarówno osobiście, jak i poprzez przesłanie rzeczy na wskazany przez uprawnionego do odbioru adres. W przypadku przesyłki odbywa się ona na koszt osoby odpowiedzialnej za odbiór rzeczy.
2. W przypadku braku możliwości ustalenia osoby uprawnionej do odbioru rzeczy, z pozostawioną rzeczą obiekt postępować będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z przepisami Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych.
3. Poniesione przez obiekt koszty przechowania oraz utrzymania rzeczy w należytym stanie, jak również koszty poszukiwania osoby uprawnionej do jej odbioru obciążają osobę uprawnioną do odbioru rzeczy na zasadach określonych w ustawie z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych. Obiektowi przysługuje ustawowe prawo zatrzymania pozostawionej rzeczy do chwili uregulowania należności z tego tytułu. Niezależnie od powyższego na rzecz obiektu zastrzega się prawo do żądania znaleźnego, stanowiącego 1/10 wartości znalezionej rzeczy.
4. Rzeczy ulegające szybkiemu zepsuciu mogą zostać niezwłocznie sprzedane.
5. Obiekt przypomina, że m.in zgodnie z art. 187 Kodeksu cywilnego, rzecz znaleziona, która nie zostanie odebrania przez osobę uprawnioną odebrana w ciągu roku od dnia doręczenia jej wezwania do odbioru może stać się własnością obiektu.
§8 CISZA NOCNA
1. W obiekcie obowiązuje cisza nocna od godziny 22:00 do godziny 7:00 rano.
2. Za nieprzestrzeganie ciszy nocnej, po dwukrotnym upomnieniu, naliczone zostanie obciążenie w wysokości 600zł a w przypadku gdy zakłócenie ciszy nocnej spowoduje reklamacje innych Gości, obiekt ma prawo obciążyć Gościa poniesionymi kosztami.
3. Odpowiedzialność za naruszenie ciszy nocnej ponosi osoba, na którą jest meldunek.
4. W sytuacji uporczywych naruszeń ciszy na terenie obiektu personel może żądać a Gość zobowiązany jest do opuszczenia obiektu.
§9 REKLAMACJE
1. Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług.
2. Reklamacje można składać w dowolny sposób, jednakże w celu usprawnienia procesu jej rozpoznania sugeruje się ich zgłaszanie w recepcji, niezwłocznie po zauważeniu w standardzie świadczonych usług.
3. Obiekt rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni od ich zgłoszenia.
§10 POSTANOWIENIA DODATKOWE
1. Obiekt akceptuje pobyt z małymi psami do 10kg w pokojach oraz domach mazurskich.
2. Obiekt może odmówić przyjęcia zwierząt mogących stwarzać zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego.
3. Właściciel zwierzęcia jest zobowiązany do trzymania zwierzęcia w taki sposób, aby nie stanowił zagrożenia dla innych Gości i personelu.
4. Przebywanie zwierząt w restauracji oraz w obrębie kąpieliska jest zabronione.
5. Gość ma obowiązek usunąć wszelkie nieczystości pozostawione przez zwierzę na terenie obiektu.
6. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną za szkody i zniszczenia w wyposażeniu i urządzeniach technicznych poczynione przez zwierzę.
7. Zabrania się wynoszenia ręczników z pokoi na kąpielisko.
8. W obiekcie i jego bezpośrednim otoczeniu obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu poza wyznaczonymi miejscami, przeznaczonymi do tego celu.
9. Złamanie zakazu palenia w pokojach, korytarzach i we wszystkich miejscach wspólnych skutkuje naliczeniem opłaty w wysokości 500zł z tytułu odświeżenia pokoju lub domku (Ust. o ochr. zdr. Dz.U. 1996r. nr 10 z późn. zm.)
10. Z uwagi na ochronę przeciwpożarową i dedykowany system czujników, w sytuacji gdy palenie w pokoju lub domku spowoduje wezwanie straży pożarnej, Gość zostanie obciążony opłatą w wysokości 1500zł.
11. W pokojach nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych – broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych i iluminacyjnych.
12. Chęć rozpalenia ogniska lub grilla należy zgłosić w recepcji w celu uzgodnienia i wskazania bezpiecznego miejsca.
13. W pokojach i domkach obowiązuje zakaz używania grzałek i grzejników elektrycznych.
14. W przypadku zauważenia pożaru należy w miarę możliwości zawiadomić personel i skierować się do wyjścia zgodnie z kierunkiem ewakuacji.
15. Zakazuje się prowadzenia na terenie obiektu akwizycji i sprzedaży obnośnej.
16. Informuje się, że dane osobowe Gościa są przetwarzane przez PHU TADEUSZ RAFAŁOWSKI z siedzibą w ul. Browarna 2a, 18-400 Łomża, dla potrzeb niezbędnych do realizacji pobytu Gościa w obiekcie Złota Łania Wiartel Resort & SPA oraz korzystania przez Gościa z pozostałych usług świadczonych przez obiekt. Gość ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich korygowania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu rozpoczęcia świadczenia usług przez obiekt.
Życzymy miłego pobytu !